fredag 19 maj 2017

Young master Quinn

  I musikpressen kallas Quinn Sullivans album Midnight Highway för ett debutalbum. Men redan som femtonåring gav han ut en skiva, Getting there (2014). Jag får inte riktigt ihop det. Däremot är jag övertygad om att bluesen hittat en efterträdare till B.B. King. Mitt påstående backas upp av slingan som ingår i låten "She gets me", och av följande videoklipp. I videon är han 14 år gammal.


(Psst! Sist i inlägget får ni ett avslutande argument för att bluesen kommer att låta fantastisk i många år till.)

"We had The King, now we have master Quinn."
"Shit, jag vet inte om mina nackhår kommer att lägga sig igen."




  Åter till albumet som släpptes i mars, tio dagar före hans artonårsdag. 

  Första spåret på skivan, "Something for me", är nog den låt jag gillar bäst. Texten går så här:


I don't want your money
I've got money on my own

I don't want your car

I've got a ride that gets me down the road
You're pretty flower
I'm a buzzin' bee
And you've got you've got something for me

Way down in Mephis

A long time ago
I started to buzz
And I'm still buzzin' don't you know

You're a pretty flower

I'm a buzzin' bee
And you've got
You've got something for me

When I'm in the garden

I like to take my time
Take it easy baby
Cause I got all that buzzin on my mind

Way down in Mephis

A long time ago
I started to buzz
And I'm still buzzin' don't 'chu know





***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar